Social Media Care

Què oferiries a canvi de poder assistir durant unes hores a ponències sobre Marketing Online i Social Media?
I si et demanessin una cosa tan senzilla com un quilo de menjar embassat per poder fer una donació a un menjador social del barri del Raval?

Aquesta és la filosofia de l’esdeveniment Social Media Care, que el passat 25 d’abril va celebrar la seva segona edició. En aquest vídeo resum podeu descobrir la primera edició de l’esdeveniment i conèixer una mica més sobre aquesta iniciativa.

Durant 5 hores, els assistents vam poder gaudir de les ponències de professionals del sector. Des de Cafè i Social Media vam presenciar la ponència de Victor Martín, creador i organitzador de l’esdeveniment, que ens va parlar principalment d’e-mail marketing i ens va donar trucs per aconseguir augmentar la nostra llista de subscriptors a través de les xarxes socials. També de Billie Sastre, que ens va conscienciar de la importància de tenir una bona estratègia per oferir una correcta atenció al client, donant pes i recordant el que sempre diem: que s’ha de cuidar el client.

Atención al cliente 2.0

Per últim vam estar a la ponència de Vilma Núñez a qui teníem moltes ganes de veure en directe, ja que considerem que és una de les grans referents del sector, en especial en matèria de marketing digital. Ella ens va explicar com generar contingut i concursos a les xarxes socials.

Totes tres ponències tenen un factor en comú: la importància que té la creativitat per elaborar campanyes a les xarxes socials. Alhora la necessitat d’inversió per arribar al públic desitjat, un tema que hem debatut moltes vegades però arribant sempre a la mateixa conclusió; en algun moment ens haurem de rascar la butxaca. Les campanyes a les xarxes socials s’han de veure com una inversió i no com una despesa. Hem de fer un canvi de xip, allò que ens semblava normal en el passat: posar un anunci al diari, una falca a la ràdio, etc. ara s’amplia abastant les xarxes socials. No es tracta simplement de posar diners a Google Adwords, o promocionar una publicació de Facebook que fem des de la nostra pàgina de fans. La nostra inversió ha d’anar lligada amb una estratègia de contingut i creativa ens permetrà arribar al nostre objectiu i a mig-llarg termini recuperar la inversió i generar beneficis.