Iris Roch-Oscar Cumí Thos i Codina

El passat divendres 16 de març vam realitzar un tast del taller “Vull ser un influencer!” a les classes de 1er d’ESO dins el marc de les I Jornades pedagògiques sobre l’ús i l’abús de les noves tecnologies de l’Institut Thos i Codina de Mataró. Una aposta innovadora i que marca l’inici de la col·laboració amb Oscar Cumí de l’agència Einstein & Monroe, gestor de microinfluencers i creador del TMDay,  unió que ens sembla interessant per fusionar la part més tècnica del dia a dia portant campanyes d’influencers i l’educativa entorn l’ús de les noves tecnologies. La veritat és que estem molt satisfets amb l’experiència!

La metodologia que vam utilitzar va ser eminentment pràctica, fent una introducció i explicació a l’inici de la sessió i passant a una dinàmica en la qual vam utilitzar una tècnica de treball anomenada Manual Thinking, que havíem provat en l’àmbit professional abans.

manual thinking

El nostre objectiu principal era que els menors tinguessin tota la informació sobre què volia dir ser un influencer, detectar aquells i aquelles que mostraven interès i ho veien com un repte professional, així com fomentar la creació d’una consciència dels pros i contres a l’hora de valorar la possibilitat de desenvolupar una professió. També vam visualitzar alguns exemples de bones i males praxis.

Vam quedar sorpresos amb els resultats, ja que a cada classe van sortir diferents; ningú volia ser-ho, tot l’alumnat, o meitat i meitat.

Alguns dels mites que vam voler trencar quant a la visió dels menors del que és ser un influencer, normalment relacionat amb la moda, la fama, el fet de guanyar diners, rebre regals i viatjar, va ser l’esforç i dedicació que cal emprar-hi, a vegades durant anys sense percebre ni un euro. Per això l’Oscar va comentar dos aspectes amb els quals vam reflexionar, el primer va ser que el concepte “influencer” que no és més que el d’influenciar al nostre entorn a l’hora de realitzar una compra, podríem entendre doncs que quasi tots podem ser-ho quan recomanem un producte a la nostra família i amics, i després els tres principis bàsics que tenen: passió, constància i honestedat.

Així doncs, iniciem una nova activitat de #cafesocialmediero!

Iris Roch

797ec65d-9575-41b2-9f52-32d060989928