Resum de la tasca preventiva en l’ús de les pantalles a la infància i adolescència del curs 2022-2023

Durant el curs 2022-2023 hem realitzat 57 accions formatives entorn l’ús de les pantalles a la infància i adolescència, on han participat 1036 famílies, infants i joves.

Cada vegada aquesta temàtica preocupa més a centres educatius i famílies, i sovint esdevé una font de conflictes i malestars.

Cafè i Social Media aposta per quatre pilars, que considerem bàsics i estan interrelacionats:
1. La consciència: quin paper tenen les empreses creadores de les aplicacions i plataformes socials? com ens podem posicionar al respecte? llegim críticament les informacions que ens arriben?

2. La coherència: ens reconeixem amb el que surt a la xarxa sobre nosaltres? amb quin criteri publiquem? quina imatge projectem?

3. L’autonomia: quin és el moment maduratiu per tenir dispositiu mòbil? amb quines condicions? què podem fer per fomentar l’autonomia? 

4. La responsabilitat: com ens relacionem amb les normatives que existeixen en l’entorn digital? quines conseqüències poden tenir els nostres actes a la xarxa? 

Per nosaltres, ara és un moment clau per fer treball intern, revisar les demandes actuals i les necessitats socials, per tal de crear i adaptar activitats preventives que fomentin l’ús saludable de les pantalles i que aquestes s’integrin d’una manera més amigable i constructiva, a l’entorn educatiu i familiar.

També per començar a programar les accions formatives del curs 2023-2024, en parlem?

L’Equip de Cafè i Social Media

Laura Almagro / Laura Peiró / Iris Roch / Carlota Trias