Xerrada Adolescència i Pantalles al col·legi FEP Sant Jaume

ESCOLA FEP SANT JAUME

El passat 20 de març vàrem anar a l’Escola FEP Sant Jaume de l’Hospitalet de Llobregat per a realitzarel taller Adolescència i Pantalles de la mà de Som Connexió.
La xerrada té com a objectius facilitar recursos a les famílies per la introducció del mòbil així com reflexionar sobre l’ús que en fem d’aquest dispositiu tant en l’àmbit personal com familiar.

Ens trobem davant una realitat, la tecnologia té molt espai i molta força en tots els aspectes de la nostra vida. Sovint les famílies ens sentim perdudes i sense referents per afrontar el repte que suposo l’educació digital.

Primerament, cal que revisem conjuntament els nostres hàbits digitals per veure si estem còmodes en quin ús en fem. Cal parlar amb els joves perquè també reflexionin sobre aquests usos i temps.
Com en totes les àrees de l’educació, és vital tenir una comunicació fluida amb els nostres fills i filles. Hem de fomentar l’intercanvi d’opinions, de percepcions i cal que entenguin que comporta el fet de tenir mòbil.


Els adolescents han de ser conscients de les finalitats empresarials que hi ha darrere de les xarxes socials, de les aplicacions, de Google… per tant, de ser conscients i coherents amb el seu ús.

A continuació vam exposar els possibles riscos que se’n deriven d’un ús inadequat i com podem detectar possibles senyals d’alerta, tot compartint que nosaltres esdevenim referents i que, per tant, l’ús que fem nosaltres del mòbil els educa.

Seguidament, vam treure a debat els pactes d’ús i com trobar estratègies per arribar a consens que facilitaran l’acompanyament digital. Sovint arribar a un acord no té implícit està en acord, sinó que ho acceptem.
També cal definir les conseqüències davant una infracció o si es trenca aquest acord pres.

La introducció del mòbil ha de ser de forma escalonada, no podem donar barra lliure a totes les aplicacions d’un mòbil des del primer moment. El nostre acompanyament també ha de ser gradual, al inici haurem de dedicar més temps aquesta supervisió deixant a poc a poc la nostra intervenció a mesura que els nostres fills i filles es van mostrant responsables i vagin agafant autonomia de les seves accions.

Finalment, vàrem exposar uns casos pràctics per a intentar trobarestratègies conjuntes dins de les problemàtiques exposades. Una de les conclusions que vam treure és que, sovint, el millor que podem fer és buscar a altres adults per a poder parlar de les nostres inquietuds i fer xarxa.

No estem sols, ni els nostres joves ni nosaltres.

Organitzem-nos, fem comunitat!

Carlota Trias

Deixeu un comentari