Resum de les jornades compartides amb la comunitat educativa de l’escola Ramon Macip-Dolors Granés

Just abans d’agafar vacances de Setmana Santa vam ser a Cardedeu, a l’Escola Ramon Macip-Dolors Granés amb l’alumnat de cicle mitjà i superior de primària i tornant de les vacances vam realitzar el taller Connecta amb les famílies i infants.

Els diferents formats de tallers van permetre treballar de forma dinàmica i participativa. L’objectiu era reflexionar i posar consciència en l’ús que fem dels dispositius digitals i com ens relacionem i comuniquem a través de les diferents plataformes. Des de Cafè & Social Media som conscients de l’espai i el pes que tenen les pantalles dins de la nostra vida, per tant, és clau saber com gestionar el seu ús individualment i familiar. Cal ser coneixedors tant de les oportunitats que ens brinden com dels seus riscos. Aquesta informació ens permetrà fer-ne un ús més conscient i coherent.
A través d’una dinàmica participativa vam reflexionar amb l’alumnat diferents temes que preocupen. Com ens relacionem a través de les xarxes, videojocs, correu electrònic? Ho fem de la mateixa forma que ens relacionem amb els amics a l’escola, el carrer, a casa?
També vam abordar el tema de les addiccions i com el món digital té com a finalitat que estiguem el màxim de temps connectats, ja que és un entorn empresarial.
Un dels altres temes que va sorgir és saber identificar la violència a la qual sovint estem exposats sense saber-ho. Conèixer quins eixos té i ser conscients que a vegades, sense adonar-nos-en, acabem exercint-la.
Per concloure el taller vam posar-nos en marxa analitzant un cas pràctic d’assetjament on l’alumnat havia d’actuar des de diferents rols i mirades.
El taller del “Connecta” ens va permetre, un cop treballats aquest contingut amb els infants, trobar-nos amb conjuntament amb les famílies per comprendre la importància de l’educació i acompanyament digital i l’escolta activa.
Compartim amb els participants que ens sentim allunyats del món digital i ens costa entendre els nostres fills i el seu interès en les pantalles. Ells solen veure oportunitats constants i nosaltres posem l’atenció més en els perills que hi ha associats. Les pantalles han entrat dins de les nostres vides privades d’una forma quasi inconscient i és per això que cal aturar-se, revisar-se i parlar-ne en família.
Les diferents dinàmiques que vam preparar van permetre generar un debat, entorn l’ús de les xarxes socials, els videojocs, les restriccions, els límits i la comunicació.
El fet de poder treballar a diferents nivells l’alumnat de l’escola, famílies, docents i alumnat, va ser molt enriquidor i ens va permetre donar profunditat a un tema que per si, sempre fa curt.

Carlota Trias

Deixeu un comentari