Resum de l’activitat “Connectem?” amb l’alumnat de 6è de primària de l’escola Fructuós Gelabert

El passat 18 de març vam realitzar el taller Connectem?, a l’Escola Fructuós Gelabert de Barcelona, amb l’alumnat de 6è de primària. L’objectiu d’aquest taller és reflexionar sobre l’ús que fem de les plataformes digitals i com ens comuniquem a través de les xarxes socials i el món virtual.

L’activitat es desenvolupa a través de diferents dinàmiques. A través d’un Kahoot fomentem la participació i debat. Durant la dinàmica, van sorgir diferents temes com l’addicció que provoquen les pantalles. Ens vam preguntar què hi ha darrere de les aplicacions, els videojocs i internet amb general. Vam comprendre que és important ser coneixedors de les possibles conseqüències que es poden derivar d’un ús inadequat dels dispositius, així com les afectacions al nostre cos.

Com més sabem i més informació tenim, és més fàcil prendre decisions saludables sobre les nostres accions i ser coherents en l’ús de les pantalles.

Posteriorment, vam incidir en com ens relacionem a través de les pantalles, xarxes i videojocs.
Vam definir què és la violència i com la podem detectar. Com, a vegades sense una intenció de ferir, podem fer-ho a les persones receptores dels nostres missatges.
També vam reflexionar sobre l’exposició a les xarxes socials, espai que convida a tothom a opinar sense filtres i sovint fem comentaris o accions que a nosaltres ens han fet i no ens agraden, però repetim el model sense ser gaire conscients del motiu que ens porta a fer-ho.

Finalment, vam acabar el taller amb un cas pràctic en el qual exposàvem una situació d’assetjament. Vam comprendre, a través de l’anàlisi de cada una de les persones afectades, les emocions que poden derivar-se, els motius i les conseqüències, tot concloent amb les vies que tenim per a repensar-ho.

Carlota Trias

Deixeu un comentari